Akıtma Tatlısı

Akıtma Tatlısı Malzemeleri
2 yumurta
1 su bardağı yoğurt
2 çay bardağı un
1 çay kaşığı karbonat
1 çorba kaşığı limon suyu
Kızartmak İçin
Sıvıyağ
Şerbet İçin
2 su bardağı şeker
2 su bardağı su
1 dilim limon
Hazırlanışı
Önce şeker,su kaynatılarak şerbet hazırlanır.Cam kapta tüm malzemeler çırpılır ve boza kıvamında akıcı hamur elde edilir.Tavada sıvıyağ kızdırılır ve bir yemek kaşığı hamurdan yağa akıtılarak iki yüzüde kızartılır ve şerbete sıcağıyla atılır.Bu işlem hamur bitene kadar uygulanır.Soğuyunca servise sunulur.Hoş,yumuşacık bir tatlı tarifi denemenizi tavsiye ederim.
Afiyet Olsun

Yorumlar

  1. Güzel görünüyor,ellerine sağlık.Bana sanki çok yağlı gibi geliyor....

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık canım tarif için sağol:)

    YanıtlaSil
  3. Ayyy nasıl yutkunuyorum anlatamam şu an!Nasılda severim bir bilsen!ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. merhaba canım akıtma tatlın bana nostalji yaşattı
    memleketimde ismi fış fış tır yaşadığım yerde ise lokma diyorlar hepsininde yapılış tarifi aynı ağzım sulandı bakarken ellerine sağlık canım
    sevgiler gönderiyorum

    YanıtlaSil
  5. mmmmmhh cook lezziz görünüyorlar :)) ellerine saglik canim..sicacik sevgiler

    YanıtlaSil
  6. çocukluğuma gittim resmen... canımız tatlı isteyince annem hemen yapardı nasıl yerdik, annemden de almıştım tarifi senin tafinide deniycem ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  7. nasıl güzel görünüyor canım.harika.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. şerbetsever ben:)))hımm ellerine sağlık hilal hanım

    YanıtlaSil
  9. Cocukken annem de yapardi sevgili fatmanin da dedigi gibi nostalji tatlisi.Ellerine saglik canim.Ama artik kizartmalardan kaciniyoruz.)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. annaneminemekleri yağ emmeyen tatlılardan bu tarif tavsiye ederim:S
    ikiz annesi,limon çiçekleri,hasretli lezzetler,cafe portakal,bolat,sevda hanım teşekkürler:S
    sevalce lezzetler.suzan hanım,fatma hanım haklısınız bu tarif annanemin eskiden çok yapardı bizde bu tatlıya annanemin tatlısı diyoruz. teşekkürler:S

    YanıtlaSil

Yorum Gönder