Erzurum Kıtır Helvası

Bu Helva Başka Helva

Erzurum Kıtır Helva Malzemeleri
250 gr tereyağ
1 çay bardağı sıvıyağ
3.5 su bardağı un
2 su bardağı toz şeker

Hazırlanışı
Teflon tencereye tereyağ,sıvıyağ konularak eritilir .Un ilave ederek un sararana kadar tahta kaşıkla sürekli karıştırılarak yağla birlikte kavrulur.Kavrulan un ateşten alınır. Sıcaklığı geçene kadar (15 dakika) bekletilir sonra 2 bardak toz şeker eklenerek karıştırılır ve servis tabaklarına dökülür.Buzdolabına alınan helva soğuyunca kesilerek servise sunulur.Tadı gerçekten çok nefis yerken ağzınıza şeker kıtır,kıtır geliyor herhalde ismini bu özelliğinden almış olmalı.Bu erzurum kıtır helvasını erzurumlu bir arkadaşımdan öğrenmiştim.Sizlere de mutlaka tavsiye ediyorum hem yapılışı kolay hem de değişik bir lezzet.
Afiyet Olsun

Yorumlar

  1. MERHABALAR BEN GELDİİİM:)ERZURUM LU KOMŞUM VAR ONDAN ÇOK DEĞİŞİK TATLAR YEDİM AMA BUNU HİÇ TATMADIM BEN BU TARİFLE YAPIP ONA GÖTÜRECEM.ELLERİNE SAĞLIK
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmus çok severim helvayı ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Erzurum ve helva görünce dayanamadım. Ellerine sağlık canım, rahmetli anneannem balla yapardı helvayı. Tadına doyamazdım, özellikle sıcakken yemeyi severdim :) Bana o günleri hatırlattın.

    YanıtlaSil
  4. çok güzel olur bu helva..ellerinize sağlık..erzurum geliniyim ben de :)

    YanıtlaSil
  5. yemek kısmet olmadı ama çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. Çok severim ben Erzurum Helvasını canım tatlı çekince gecenin bir köründe yapmışlığım vardır. Elinize sağlık çok güzel görünüyor (bu akşam yapılacak demek :))

    YanıtlaSil
  7. aa içine hiç sıvı birşey girmiyor mu bu helvanın?

    YanıtlaSil
  8. gerçekten bu helva başka helva olmuş.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  9. benim komşumda bunu yapar çok lezzetli oluyor.Eminim seninkide öyledir çünkü görüntüsü çok güzel,ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  10. hepinize çok tesekkur ederim arkadaslar.
    kesınlıkle sıvı bir sey yok:d:s

    YanıtlaSil
  11. Hiç yemediğim bir lezzet..
    Ellerine sağlık canım

    Ayrıca kurabiyeyi beğenmene sevindim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. helvaları çok severim,bunu hiç yemedim mutlaka deneyeceğim,rengide çok hoş gözüküyor eline sağlık canım...

    YanıtlaSil
  13. inşallah o hayalini kurduğum, yıllar önce yediğim helva budur, arıyordum tarifini sizde buldum, ama o yediğim sanki daha kuru mu idi, yiyince anlayacagım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder