Karnıyarık

Karnıyarık Yemeği Malzemeleri
5 orta boy patlıcan
300 gr koyun kıyması
Yarım çay bardağı zeytinyağ
2 soğan
2 yeşil biber
2 yemek kaşığı salça biber/ domates
Yarım demet maydanoz
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı karabiber
1tatlı kaşığı tozbiber
1 yemek kaşığı tuz
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı su

 Hazırlanışı
Patlıcanlar yıkanıp alacalı soyulur.
Sonra teflon tavada kızartılıp havlu kağıda alınarak yağı süzdürülür.
İç harcı için  önce ince doğranan soğanlar sıvıyağda sarartılır.
Sırasıyla kıyma,biber eklenip kavrulur.
İnce doğranan maydanozlar ve salça(2domates),baharatlar katılıp kavurma işlemi devam eder.
Kavurma işlemi tamamlanınca süzülen patlıcanlar tepsiye dizilip karınları açılır.
İç harç açılan yarıklara eşit miktarda paylaştırılır.
Üzerlerine domates dilimi ve biber konulur.
Bir su bardağı suya bir yemek kaşığı salça konup karıştırılıp tepsiye dökülür.
Kızgın fırında pişirilir.
Pişen karnıyarık tarifimiz servise hazır.
Afiyet Olsun
Patlıcan seviyorsanız ekşili patlıcan tarifinede bakabilirsiniz.

Yorumlar

  1. Ellerinize saglik. En sevdigim yemektir. Goruntu harika...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. super olmus !!! :)))
    ellerine saglik canim :)

    YanıtlaSil
  3. sağlık sorunların dolayı epeydir yiyemiyorum karnıyarık ama şu görüntye bakınca çok özlemişim dedim.harika olmuş canım.ellerine sağlık.öpüyorum çok.

    YanıtlaSil
  4. sevgili arkadasım sen bu karnıyarığı yaptında ben bu karnı yarığa baktım ya:) benim canım çekti ya ama patlıcanın zamanı geçti ya:(:(: EE napıcaz ya :):): ellerine yüreğine sağlıkk çok güzel görüntü eminim lezzetide öyledir

    YanıtlaSil
  5. Canim nasil karniyarik istedi.. En sevdigim yemekler arasindadir. Yanina da pilav. Ancak benden baskasi yemedigi icin cok nadir piser. Ozlemisim. Hatirlattiginiz icin tesekkurler

    YanıtlaSil
  6. çok iştah açıcı gözüküyor.
    .Mutlu Yıllar dilerim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder